חיפוש צימר
עגלת קניות
שם
עלות
כמות
מחק
לתשלום/להרשמה

חדשות ישראל היום: בור המים הסודי שהפך לאובססיה של המטיילים...

01.12.2020

בור המים הסודי שהפך לאובססיה של המטיילים

האתר המסקרן התגלה לפני מספר שבועות • חוקרי ביה"ס שדה כפר עציון מעריכים כי מדובר בבור מהתקופה הביזנטית • בנוסף התגלו גם מאובנים שנכחדו מהעולם

פורסם ב:  עודכן ב: 
תגיות: בור שאיבה / מטיילים / יהודה ושומרון / כפר עציון / התקופה הביזנטית / תגלית / ארכיאולוגית

בשטח C בספר מדבר יהודה ממזרח לכפר הפלשתיני זעתרה, התגלה לאחרונה בור מים עתיק וגדול. חוקרי בית הספר שדה כפר עציון מעריכים כי מדובר בבור מהתקופה הביזנטית. בסביבות הבור התגלו גם מאובנים נדירים.
 
הבור, שלא היה מוכר ולא היה מסומן על המפה, כולל פתח קטן ומדרגות המובילות לאולם גדול שנחצב ואשר אורכו כשלושים מטרים. המים בו כעת בעומק של כמטר וחצי ובשיא עונת הגשמים צפוי להגיע גם לעומק של כשלושה מטרים.
 
מאז התגלה הבור עברה השמועה עליו מפה לאוזן וג'יפאים מנוסים ומטיילים רבים מנסים למצוא את המיקום ואת הפתח אליו. בשבוע שעבר, לאחר ששמעו של הבור הגיע גם לאוזניהם, ערכו אנשי בית ספר שדה כפר עציון טיול ראשון אל הבור ובין היתר גילו במקום מאובנים ייחודיים אשר נשמרו באופן נדיר בשלמותם ובגודלם. אחד המאובנים שנמצא הוא מסוג אמוניט – סוג של דיונון בתוך קונכייה, אשר נכחד מהעולם ושרד כמאובן בגודל של כ-25 סנטימטר.
 
האתר שהפך לאטרקציה_20201229123519.408.jpeg
האתר הפך לאטרקציה // הבוקר שהתגלה // צילום: בית הספר שדה כפר עציון
 
גדי חיימוב מדריך בכיר בבית הספר סיפר כי "בשבועות האחרונים החלה להתרוצץ שמועה שהתגלה בור מהיפים ביותר בארץ שלא היה ידוע אפילו למי שהכיר היטב את המדבר. הבנתי שכדאי להכיר את המקום ויצאתי לחפש אותו עם צוות מדריכים, בלב המדבר תחת ההרדיון.
"כשהגענו למקום לפי מערכת המים הבנו שמדובר בבור אגירה בהיקף בלתי רגיל ולפי הסימנים נראה שרק בשבועות האחרונים נחשף מחדש פתח הכניסה לבור. הכניסה אליו מפתח קטן מובילה למדרגות חצובות ואז הפלא הגדול של בריכה בלב המדבר", הוסיף.

יש לנו בכפר עציון גם:

טיולים מאורגנים למבוגרים ולציבור הרחב צימרים הרשמה לקורסים אירועים
צטרפו לרשימת דיוור
הזן את האימייל שלך ולחץ על שלח כדי להתחיל בתהליך שחזור הסיסמה
WhatsApp