חיפוש צימר
עגלת קניות
שם
עלות
כמות
מחק
לתשלום/להרשמה

בין סירא לתקומה

ב(י)ן סירא לתקומה
חיי הקיבוץ הם חיים אינטסיביים ביותר בכל מה שקשור לחיי האדם. אוכלים יחד, עובדים יחד ישנים יחד, חוגגים יחד ועוד. אלו הם חיים של קבוצה אחת מלוכדת בה כל אחד יודע את מקומו ואת תפקידו וכך נוצרת הרמוניה גדולה ויפה היוצרת את חיי הקיבוץ. אך מה קורה שמגיעה קבוצה שגם היא מלוכדת כל כך לתוך הקיבוץ?

ספר זה מכיל בתוכו סיפור יוצא דופן המתאר את סיפורם של "חמולת הזגלשטיינים" (כך נקראו בפי אנשי קיבוץ כפר עציון בהגיעם אליו.)
יהודה, חיה, יצחק, נחום ורחל. אלו הם חמשת בני המשפחה- קבוצה חזקה ומלוכדת של צעירים אשר עשו הכל כדי להגשים את חזון הציונות ועברו את כל קשיי התקופה בנסיון להגיע אל הארץ המובטחת- ארץ ישראל. המשפחה התרחבה וגדלה בת דודתם שרה הגיעה, חיה התחתנה עם ישעיהו ארליך, נחום היה בן זוגה של של פנינה וול ודוד וול אחיה היה בן זוגה של רחל אלו הם חברי "החמולה". בספר זה יתואר סיפורם של כל אחד ואחת מחברי הקבוצה עוד מתחילת דרכם כילדים, מהשואה הקשה למסע התלאות בדרך להגיע ארצה ועד הגיעם אל כפר עציון הקיבוץ אשר בהרים בו אווירה מיוחדת מעין כמוה אשר כל איש לא יישאר אדיש בהגיעו למקום זה. זהו סיפור המתאר תקופה של לבלוב רוחני, חברתי-משפחתי, רומנטי ואידאליסטי המספר בצורה פרטנית את חייהם של הפרט ומתוך כך את סיפור הכלל של קבוצה זו. זהו סיפורם של אנשים אשר עשו הכל כדי להגשים את חלום הציונות ואף מסרו את חייהם בנסיון להישאר נאמנים להבטחתם למולדת זו.
"היית זו החמולה הגדולה בקבוצת כפר עציון, ערב הקמת מדינת ישראל. שבט מופלא של תשעה אחים-חברים שעברו את אימי השואה, עלו לארץ בדרך לא דרך והתיישבו בכפר עציון שבהרי חברון."

צטרפו לרשימת דיוור
הזן את האימייל שלך ולחץ על שלח כדי להתחיל בתהליך שחזור הסיסמה
WhatsApp