חיפוש צימר
עגלת קניות
שם
עלות
כמות
מחק
לתשלום/להרשמה

עידן 7 גוש עציון מראשיתו ועד תשח

קובץ של עידן העוסק כולו בנושא גוש עציון מסוף המאה ה-19 עד לנפילתו ב1948 מאמרים סיכומים מסמכים וניתוחם. הכל בספר זה יימצא בשפה ברורה הנעימה לכל אוזן. ספר זה טומן בחובו ארבע חטיבות:

החטיבה הראשונה מכילה בתוכה את המחקרים והסיכומים שעניינם הוא נסיונות העלייה והאיחזות היהודיים באיזור הגוש מראשית שנות העשרים אמצע שנות הארבעים. הספר מציג את הסיפור בצורה מחקרית, מסמכים, יומנים ומכתבים של הנפשות הפועלות בפרק זמן זה של הגוש. בחטיבה זו נפגוש את סיפורם של אנשי מגדל עדר אנשי כפר עציון ובהרחבה על האדם אשר נתן את שמו לאיזור שמואל צבי הולצמן בנוסף לאלו תהיינה הרחבה על ההתיישבות הקיבוצית במהלך שנות ה40 בגוש.

החטיבה השנייה תעסוק בזכרונותיהם של שני מוחתארים שהיו בגוש: מרדכי יגאל אשר פעל מ1942-1947 ודוד בן דוד (אחד מן החברים המעטים ששרדו, לאחר הטבח הנורא ב48). בחטיבה זו מתואר אורך חייהם, קשיים שהיו בדרך, קשרים עם הבריטים והערבים ועוד.

חטיבתו השלישית של הספר תעסוק במלחמה של הגוש. יובאו מאמרים מסמכים ואפילו יומן אישי מפורט של אחד מלוחמי הגוש.
ניתוח הקרבות, יחסם של אנשי הגוש עם המטה של מחוז ירושלים ועוד יופיעו בחטיבה זו של הספר.
החטיבה הרביעית תעסוק בעיקר בהרחבה וההשערה על הסיפור הכולל של גוש עציון. תיאור על תמורות הנוף בגוש עציון, ביבלוגרפיה מוערת ותאריכון מפורט יופיעו בחטיבה זו.

ספר המתאר בצורה עניינית את סיפורו של גוש עציון בהרחבה גם מעבר לסיפור המוכר והידוע המביא את מיטב המאמרים לכדי יצירת אומנות נהדרת השווה לכל נפש.

יש לנו בכפר עציון גם:

טיולים מאורגנים למבוגרים ולציבור הרחב צימרים הרשמה לקורסים אירועים
צטרפו לרשימת דיוור
הזן את האימייל שלך ולחץ על שלח כדי להתחיל בתהליך שחזור הסיסמה
WhatsApp