חיפוש צימר
עגלת קניות
שם
עלות
כמות
מחק
לתשלום/להרשמה

מלחמה ושלום בהר חברון - מחנה נופש

מתקופת האבות ולאורך הדורות
מחנה נופש למבוגרים
בהנחיית אריה רוטנברג

ימים רביעי-שישי   נשאר 
י׳-י״ב באב (14-16/8)

מחנה הנופש השנה יוקדש לנושא מלחמה ושלום, נושא המעסיק את עמנו בארצנו משחר קיומו ועד ימינו. בסיורנו לאתרים פחות מוכרים בהר חברון, נבקר באתרי מורשת קרב ובמקומות בהם הושמע חזון השלום. הסיורים בדרגת קושי קלה. נוסף לסיורים, מתוכננות גם הרצאות בנושא מלחמה ושלום בימים ההם ובזמן הזה.
-----------------

תכנית המחנה

יום רביעי, י' באב (14/8) בהדרכת אריה רוטנברג וד"ר רותי וולפיש

בהתחשב בצום תשעה באב, נפתח את המחנה בצהרים של י' באב.

נערוך תצפית מרהיבה על עמק ברכה וצפון הר חברון מפסגת גבעת עוז. לאחר הסבר גיאוגרפי,  נספר על גילוי מערות ערביה לרגלי הגבעה, ותרומתו להבנת מרד בר כוכבא. נרד ברגל מהתצפית לארוחת הצהרים בשמורת עוז וגאון. נמשיך משם לכפר עציון למנוחה ולצפייה בחיזיון האור קולי הקצר והמרגש, המספר באמצעות תמונות מקוריות על ימי שלום ומלחמה בכפר עציון. לאחר הרצאת פתיחה שנשמע בכפר עציון, ניסע לקראת שקיעה לסיור ברכס הכנוב, במצפור חדש שנחנך לאחרונה. על רקע פני הנוף, נספר שם על קרב יהושפט במדבר תקוע כפי שמסופר בדברי הימים ב, פרק כ'. נמשיך ליישוב תקוע ד' לארוחת הערב, ולפני שובנו לכפר עציון נלמד על נבואות החורבן וחזון השלום של הנביא עמוס מתקוע, מפיה של ד"ר רותי וולפיש.

יום חמישי, יא באב (15/8) בהדרכת אריה רוטנברג, אלקנה שרלו וד"ר נעם ארנון

נפתח את סיורנו בדרום הר חברון בתצפית מרשימה מפסגת תל זיף. נשמע הסבר גיאוגרפי על אזור מיוחד זה, וכן נלמד על רקע פני הנוף על רדיפתו של שאול אחר דוד במדבר זיף. נמשיך בנסיעה למשטרת לוציפר בה נערוך תצפית מהקצה הדרומי של הרי חברון על בקעת ערד וצפון הנגב, ונשמע על פעולת התגמול הגדולה  שנערכה בסמוע (אשתמוע) לקראת מלחמת ששת הימים. לאחר מכן נשמע שיעור מפי אלקנה שרלו, על מלחמת ארבעת המלכים עם החמישה. נסיים את סיורנו בדרום הר חברון, בביקור ביישוב אביגיל בו נתעדכן על התפתחות היישוב ובו נאכל ארוחת הצהריים. אחר הצהריים נבקר בשרידים בתל חברון מתקופת האבות, ונלמד את הפרק הדרמתי על אברהם אבינו היוצא למלחמה  מ"אלוני ממרא האמורי" אשר בחברון, להחזיר את לוט השבוי. מהתל, נרד לבית הדסה לביקור בתערוכה בה שומעים בסרט מכלי ראשון על מהלך מאורעות תרפ"ט. נפגוש את ד"ר נועם ארנון, ממייסדי היישוב היהודי בחברון, שיגלה לנו על הפעילות שנעשית בימינו להשיג שלום בעיר. לאחר מנוחה וארוחת ערב באכסניה בכפר עציון, נצא לסיור לילי בדרך האבות בין אלעזר לאלון שבות. בדרך נספר על הריב בין רועי מקנה אברהם לבין רועי מקנה לוט בעת הליכתם בדרך זו, ועל יוזמתו של אברהם להשיג שלום. וכן יסופר  על הקרב החמישי המפורסם של יהודה המקבי, בו גילה אלעזר  מסירות נפש עילאית בעת נפילתו מתחת לפיל.

יציאה מכפר עציון לאחר ארוחת בוקר בשעה 8.00

יום שישי יב באב (16/8) בהדרכת אריה רוטנברג והרב יצחק לוי

נתחיל בתצפית הנפלאה  על אזור ביתר ממצפור האלף, ונספר על מבצרו האחרון של בר כוכבא במקום. נמשיך להר גילה בו נספר במהלך הסיור על "מבצע יקב" בו נכשל הניסיון לכבוש את הר גילה (ראס בית ג'אלה) במלחמת השחרור. מהתצפית על בית לחם  נלמד על ביצורה של העיר על ידי רחבעם בן שלמה, ועל התקדמות סיירת חטיבת ירושלים  בדרכה לשחרור גוש עציון. מהר גילה, נמשיך לגבעת הדגן בעיר אפרת ולתצפית על ברכות שלמה. נראה מהתצפית עוד אחד מביצורי רחבעם – תל עיטם (חורבת אל חוח)- ונשמע על הקרבות במקום בעת מרד הפלאחים במאה ה19. נמשיך  משם לסיור בחוות עיטם ונשמע על החיים במקום ועל התקוות והתוכניות לפתח את המקום. בדרכנו חזרה לארוחת הצהרים בכפר עציון, נלך באחד הכרמים ונשב "איש תחת גפנו" לספר על חזון השלום בימי שלמה ובימינו. לאחר הארוחה, נבקר ביישוב אלון שבות בישיבת ההסדר הר עציון. מאחת המרפסות של הישיבה, נצפה על זירת קרב נ' בשבט תש"ח בו זכו מגיני הגוש לניצחון גדול.  לסיום, נשמע במהלך הביקור בישיבה על שילוב הספרא וסייפא על ידי הבחורים, ועל סיפורי גבורה ודברי זיכרון לנופלים במלחמת חרבות ברזל. נסיים בדברי סיכום בכפר עציון ובהרצאה של הרב יצחק לוי על מלחמה ושלום במקורותינו.

יציאה מכפר עציון לאחר ארוחת בוקר בשעה 8.00

שעת סיום משוערת בכפר עציון- שעה 14:00. האוטובוס יחזור לפי תחנות האיסוף                                                     

רמת קושי: קל- בינוני, כולל קטעי הליכה קצרים (2- ק"מ הליכה בכל יום)

ציוד נדרש: מים, כובע, נעלי הליכה

תחנות עליה ב-14.8 (היום הראשון): הר הרצל 12.00, תחנת אוטובוסים של מלחה לכיוון הגוש- 12.10, צומת אלעזר- 12.30, בית ספר שדה כפר עציון 12.45.

מחיר:

  • השתתפות ללא לינה והסעדה: 625 ₪ למשתתפים בכל שלושת הימים, 230 ₪ למשתתפים ביום אחד.
  • תוספת לארוחת צוהריים: 50 ₪ לאדם לכל ארוחה
  • השתתפות עם לינה וכלכלה מלאים:

לינה בצימרים שלנו: 1160 ₪ לאדם בחדר שלישייה. תוספת לחדר זוגי לצימרים (צריך לשלם פעם אחת בלבד לשני בני הזוג): 160 ₪. תוספת לחדר יחיד בצימרים: 600 ₪. 

לינה ביחידות אירוח: 1090 ₪ לאדם בחדר שלישייה. תוספת לחדר זוגי ליחידות האירוח (צריך לשלם פעם אחת בלבד לשני בני הזוג): 100 ₪. תוספת לחדר יחיד ליחידות האירוח: 500 ₪. הערה: ביחידות אירוח יש סלון משותף לשני חדרים ביחד.

צרו איתנו קשר בWhatsApp
בהדרכת אריה רוטנברג
עלות בחרו כרטיסים
הרשמה כולל לינה וכלכלה מלאים-בצימרים. לאדם בחדר שלישייה ₪ 1,160.00
תוספת לחדר זוגי לצימרים-לשני בני הזוג ₪ 160.00
תוספת לחדר יחיד בצימרים ₪ 600.00
הרשמה כולל לינה וכלכלה מלאים-יחידת אירוח. לאדם בחדר שלישייה ₪ 1,090.00
תוספת לחדר זוגי ליחידת אירוח-לשני בני הזוג ₪ 100.00
תוספת לחדר יחיד ליחידות האירוח ₪ 500.00
הרשמה ללא לינה והסעדה ל3 ימים ₪ 625.00
הרשמה ללא לינה והסעדה ליום אחד ₪ 230.00
תוספת ארוחת צהריים-לאדם לכל ארוחה ₪ 50.00
כדי להמשיך לתשלום יש להוסיף מוצרים לסל
המוצר התווסף לעגלה
נא לבחור תאריך!
בחר תחנת איסוף

יש לנו בכפר עציון גם:

טיולים מאורגנים למבוגרים ולציבור הרחב צימרים הרשמה לקורסים אירועים
צטרפו לרשימת דיוור
הזן את האימייל שלך ולחץ על שלח כדי להתחיל בתהליך שחזור הסיסמה
WhatsApp