ביום ירושלים, כ"ח באייר תשמ"ח, 15 במאי 1988 , חנכנו את המיצג האור קולי "אנשי ההר" על חורבות הבונקר, באתר ההנצחה למתיישבים וללוחמים בכפר עציון, במעמד נשיא המדינה, מר חיים הרצוג. בשלבי העבודה על המיצג נדרשנו להקפיד בבחירת תמונות מקבוצת אברהם ומכפר עציון, ולפחות במקרה אחד גם לרטש תמונה שנראתה בלתי צנועה מבחינת הלבוש המקובל בחֶבְרה הדתית־לאומית בימינו. רוב חברוֹת כפר עציון הנשואות לא נהגו בשנים ההן לכסות את ראשן. על פי השקפת העולם של מתיישבי כפר עציון ומגיניו־לוחמיו, תש"ג-תש"ח,1948-1943 , הם הקימו וקיימו חֶבְרה משותפת וצנועה. חלק ניכר ממושגי ההגשמה ואורחות החיים הדתיים הם הביאו איתם לארץ ישראל מתנועת יוחנן הנוער בפולין. במאמר זה אנסה לבחון את "שאלת הבחורה" ― כך הגדירה תנועת הנוער הציונית־דתית בפולין את מכלול השאלות הקשורות לחינוך המשותף לבנות ובנים (מתכונת חינוך זו כונתה בפולין 'קואדוקציה', המקור מלטינית). החינוך המשותף היה רכיב חשוב במערכת החינוכית־ערכית לאורה חונכו חברי כפר עציון...